Με επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτριο Ρέππα και τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη το Επιμελητήριο Φθιώτιδας, το ΤΕΕ Ανατολικής Στερεάς και ο Δικηγορικός Σύλλογος Λαμίας θίγουν το καυτό θέμα των διοδίων.
Στην επιστολή τους αναφέρουν:
Μετά την πραγματοποίηση συζήτησης στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας στην οποία συμμετείχε ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Τμήματος Ανατολικής Στερεάς κ. Απ. Καραναστάσης και ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας κ. Παν. Συγγούρης, αποφασίστηκε η από κοινού αντιμετώπιση του ανωτέρω θέματος που ταλαιπωρεί και αναστατώνει την κοινωνία της Φθιώτιδας.
Η παρούσα επιστολή διαμαρτυρίας ελπίζει για μια ακόμα φορά, να επισημάνει στο Υπουργείο σας τα τεράστια προβλήματα που έχει επιφέρει η τοποθέτηση τόσου μεγάλου αριθμού διοδίων, τόσο μετωπικά όσο και παράπλευρα, μέσα στα στενά πλαίσια ενός νομού, καθώς και την τεράστια οικονομική επιβάρυνση που αυτά προκαλούν φυσικά και κύρια στους κατοίκους του ταλαίπωρου νομού μας, οι οποίοι αφού πρώτα πλήρωσαν με φόρο αίματος εκατοντάδων συμπολιτών τους την ανυπαρξία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, στη συνέχεια υπέστησαν την τεράστια ταλαιπωρία και επικινδυνότητα κατασκευής του μεγαλύτερου τμήματος που έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα και όταν άρχισαν να απολαμβάνουν τα οφέλη ενός καινούργιου δρόμου, τα υπερβολικά σε ποσότητα και κόστος διόδια, ήρθαν να αφαιρέσουν όλα τα πλεονεκτήματα που αυτός προσέφερε. Μάλιστα σαν να μην έφταναν τα ήδη υπάρχοντα διόδια προστέθηκαν και νέα, που εισπράττουν προκαταβολικά για την μελλοντική κατασκευή του Ε-65, ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι σε κάποια τμήματά του στα χωματουργικά.
Η αδυναμία του ελληνικού κράτους να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ, αλλά και την κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ και Ε-65, έφερε την ανάληψη των έργων αυτών μέσω συγκεκριμένων νόμων σε ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες υπέγραψαν με το ελληνικό δημόσιο συμβάσεις παραχώρησης που εκ των υστέρων ανέδειξαν παρατυπίες, όρους ελεγχόμενους ως αντισυνταγματικούς, εξοντωτικά τιμήματα διέλευσης, αδικίες και αρκετά ακόμα θέματα που συγκρούονται με την κοινή λογική.
Κύριε Υπουργέ επισημαίνουμε τα εξής:
Δεν υπάρχει ολοκληρωμένο παράπλευρο δίκτυο και εναλλακτική διαδρομή. Οι υποστηρικτικοί δρόμοι δεξιά και αριστερά του αυτοκινητοδρόμου είναι (όσοι υπάρχουν) ταλαιπωρημένοι και επικίνδυνοι.
Η τιμολόγηση είναι υψηλή (τόσο κατά την υπογραφή της σύμβασης πολλώ δε μάλλον σήμερα με την πρωτόγνωρη οικονομική κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας).
Το κόστος δεν είναι αναλογικό της διαδρομής που πραγματοποιεί κάποιος οδηγός σύμφωνα με την χιλιομετρική απόσταση που διανύει (πολλές φορές για 5-6 χιλ. πληρώνει για 100 χιλ.).
Ενώ πληρώνει ο διερχόμενος πολίτης, το κόστος του διοδίου αυτό δεν ανταποκρίνεται στην ανταποδοτικότητα των παρεχομένων υπηρεσιών που θα έπρεπε να απολαμβάνει, με κύριο αυτό της ασφάλειας, όταν σε αρκετά τμήματα απουσιάζει και η στοιχειώδης περίφραξη για να προστατεύεται από την διέλευση ζώων (πρόσφατα ανετράπη το όχημα συμπολίτισσα μας από την από σύγκρουσή της με διερχόμενο ζώο).
Η ύπαρξη κάποιων διοδίων δεν ανταποκρίνονται στην παρεχόμενη υπηρεσία, άλλα σε αυτή που θα παρέχεται στο μακρινό μέλλον. Βλέπε Ε-65 όπου σταθμός της Αγ. Τριάδας Μώλου εισπράττεται τίμημα για την κατασκευή του νέου δρόμου, ο οποίος προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα επόμενα 10-12 χρόνια. Αυτόματα δημιουργείται το ερώτημα αν κάποιος πρόκειται να εισπράττει και να κατασκευάζει, γιατί να μην το κάνουμε και εμείς ή και εσείς κε Υπουργέ σαν ανάδοχοι του έργου;
Αρκετοί συνάδελφοι έμποροι - επαγγελματίες μεταφέρουν εμπορεύματα με μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στον νομό, άλλα και στην υπόλοιπη Ελλάδα και καλούνται να πληρώσουν επιπλέον τέλη διοδίων με το αιτιολογικό ότι τα οχήματα τους είναι υψηλότερα, όχι βαρύτερα. Θα πρέπει να γνωρίζεται δεν είναι βαρύτερα από άλλα ΙΧ, αλλά είναι κατασκευασμένα με αυτόν τον τρόπο για την κάλυψη εμπορευμάτων όγκου.
Η συντήρηση των παράπλευρων οδών να γίνεται από το Δημόσιο (π.χ. Ειδική Υπηρεσία συντήρησης Αυτοκινητόδρομων) και όχι από τον Παραχωρησιούχο.
Γιατί κάποιος νομός πρέπει να έχει 5 ή 6 διόδια και ιδιαίτερα οι κάτοικοι της Φθιώτιδας για να κινηθούν μέσα στον ίδιο τους το νομό πρέπει να πληρώσουν διόδια ελλείψει παράπλευρου οδικού δικτύου, πόσο μάλλον να πληρώνουν κάτοικοι του ίδιου Δήμου, για εσωτερική διακίνηση από την κατοικία τους προς την πρωτεύουσα του Δήμου τους; (Δήμος Λοκρών – Δήμος Στυλίδας)
Κατόπιν αυτών κύριε Υπουργέ, καλούμε την πολιτεία να αποφασίσει και να παρέμβει άμεσα.
Έχουμε την άποψη ότι σύγχρονοι και ασφαλείς αυτοκινητόδρομοι χρειάζονται, όπως επίσης και την γνώμη ότι το κόστος συντήρησης ενός τέτοιου δρόμου πρέπει και οφείλουν να πληρώνουν και να συντηρούν κατά κύριο λόγο οι χρήστες αυτού. Αυτό όμως για να εφαρμοστεί θα πρέπει πρώτα απ’ όλα η πολιτεία να:
Να επανεξετάσει την στάση της, απέναντι στις συμβάσεις παραχώρησης με γνώμονα την κοινή λογική και το συμφέρον των πολιτών και ιδιαίτερα την οικονομική κατάσταση που αυτοί σήμερα βιώνουν.
Συνεπώς και σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά τουλάχιστον δεδομένα, το κόστος μετακίνησης πρέπει να μειωθεί δραστικά και να εφαρμοστεί άμεσα ο υπολογισμός του με ηλεκτρονικό τρόπο, ώστε η χρέωση να είναι χιλιομετρική και όχι άδικη όπως σήμερα.
Να μη λειτουργούν μετωπικά διόδια και επί πλέον να μην κατασκευαστούν τα νέα διόδια στην ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΙΑΣ σε περιοχή προστασίας από την NATURA.
Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις χρεώσεις επαγγελματικών αυτοκινήτων και φορτηγών και πάντα με το σκεπτικό ότι το οδόστρωμα ταλαιπωρείται και επιβαρύνεται από το βάρος ενός οχήματος και όχι από το τυχόν ύψος του.
Η εκάστοτε συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων να προκηρύσσεται από το αρμόδιο Υπουργείο και να εποπτεύεται με αυστηρό τρόπο και όχι να είναι στην δικαιοδοσία των παραχωρησιούχων εταιριών.
Τέλος, θεωρούμε ότι βασική προϋπόθεση για την ύπαρξη των διοδίων πρέπει να αποτελεί πρώτα από όλα η ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου αυτοκινητοδρόμου με τις όποιες δεσμεύσεις και προϋποθέσεις θέτουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες (διαζώματα – παράπλευρα δίκτυα – εναλλακτικές διαδρομές – σωστή και ολοκληρωμένη περίφραξη κτλ) και μετά την ολοκλήρωση του να δίνεται για εκμετάλλευση σύμφωνα με την αναλογία συγχρηματοδότησής του. Δεν μπορούμε σε κάθε άλλη περίπτωση να αντιληφτούμε την προκαταβολική είσπραξη διοδίων για τη μελλοντική κατασκευή αυτοκινητοδρόμων.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου
Φθιώτιδας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΑΡΑΣ
Ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας
Τμήματος Ανατολικής Στερεάς
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
Ο Πρόεδρος του Δικηγορικού
Συλλόγου Λαμίας
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΥΓΓΟΥΡΗΣ
Στην επιστολή τους αναφέρουν:
Μετά την πραγματοποίηση συζήτησης στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας στην οποία συμμετείχε ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Τμήματος Ανατολικής Στερεάς κ. Απ. Καραναστάσης και ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας κ. Παν. Συγγούρης, αποφασίστηκε η από κοινού αντιμετώπιση του ανωτέρω θέματος που ταλαιπωρεί και αναστατώνει την κοινωνία της Φθιώτιδας.
Η παρούσα επιστολή διαμαρτυρίας ελπίζει για μια ακόμα φορά, να επισημάνει στο Υπουργείο σας τα τεράστια προβλήματα που έχει επιφέρει η τοποθέτηση τόσου μεγάλου αριθμού διοδίων, τόσο μετωπικά όσο και παράπλευρα, μέσα στα στενά πλαίσια ενός νομού, καθώς και την τεράστια οικονομική επιβάρυνση που αυτά προκαλούν φυσικά και κύρια στους κατοίκους του ταλαίπωρου νομού μας, οι οποίοι αφού πρώτα πλήρωσαν με φόρο αίματος εκατοντάδων συμπολιτών τους την ανυπαρξία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, στη συνέχεια υπέστησαν την τεράστια ταλαιπωρία και επικινδυνότητα κατασκευής του μεγαλύτερου τμήματος που έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα και όταν άρχισαν να απολαμβάνουν τα οφέλη ενός καινούργιου δρόμου, τα υπερβολικά σε ποσότητα και κόστος διόδια, ήρθαν να αφαιρέσουν όλα τα πλεονεκτήματα που αυτός προσέφερε. Μάλιστα σαν να μην έφταναν τα ήδη υπάρχοντα διόδια προστέθηκαν και νέα, που εισπράττουν προκαταβολικά για την μελλοντική κατασκευή του Ε-65, ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι σε κάποια τμήματά του στα χωματουργικά.
Η αδυναμία του ελληνικού κράτους να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ, αλλά και την κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ και Ε-65, έφερε την ανάληψη των έργων αυτών μέσω συγκεκριμένων νόμων σε ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες υπέγραψαν με το ελληνικό δημόσιο συμβάσεις παραχώρησης που εκ των υστέρων ανέδειξαν παρατυπίες, όρους ελεγχόμενους ως αντισυνταγματικούς, εξοντωτικά τιμήματα διέλευσης, αδικίες και αρκετά ακόμα θέματα που συγκρούονται με την κοινή λογική.
Κύριε Υπουργέ επισημαίνουμε τα εξής:
Δεν υπάρχει ολοκληρωμένο παράπλευρο δίκτυο και εναλλακτική διαδρομή. Οι υποστηρικτικοί δρόμοι δεξιά και αριστερά του αυτοκινητοδρόμου είναι (όσοι υπάρχουν) ταλαιπωρημένοι και επικίνδυνοι.
Η τιμολόγηση είναι υψηλή (τόσο κατά την υπογραφή της σύμβασης πολλώ δε μάλλον σήμερα με την πρωτόγνωρη οικονομική κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας).
Το κόστος δεν είναι αναλογικό της διαδρομής που πραγματοποιεί κάποιος οδηγός σύμφωνα με την χιλιομετρική απόσταση που διανύει (πολλές φορές για 5-6 χιλ. πληρώνει για 100 χιλ.).
Ενώ πληρώνει ο διερχόμενος πολίτης, το κόστος του διοδίου αυτό δεν ανταποκρίνεται στην ανταποδοτικότητα των παρεχομένων υπηρεσιών που θα έπρεπε να απολαμβάνει, με κύριο αυτό της ασφάλειας, όταν σε αρκετά τμήματα απουσιάζει και η στοιχειώδης περίφραξη για να προστατεύεται από την διέλευση ζώων (πρόσφατα ανετράπη το όχημα συμπολίτισσα μας από την από σύγκρουσή της με διερχόμενο ζώο).
Η ύπαρξη κάποιων διοδίων δεν ανταποκρίνονται στην παρεχόμενη υπηρεσία, άλλα σε αυτή που θα παρέχεται στο μακρινό μέλλον. Βλέπε Ε-65 όπου σταθμός της Αγ. Τριάδας Μώλου εισπράττεται τίμημα για την κατασκευή του νέου δρόμου, ο οποίος προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα επόμενα 10-12 χρόνια. Αυτόματα δημιουργείται το ερώτημα αν κάποιος πρόκειται να εισπράττει και να κατασκευάζει, γιατί να μην το κάνουμε και εμείς ή και εσείς κε Υπουργέ σαν ανάδοχοι του έργου;
Αρκετοί συνάδελφοι έμποροι - επαγγελματίες μεταφέρουν εμπορεύματα με μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στον νομό, άλλα και στην υπόλοιπη Ελλάδα και καλούνται να πληρώσουν επιπλέον τέλη διοδίων με το αιτιολογικό ότι τα οχήματα τους είναι υψηλότερα, όχι βαρύτερα. Θα πρέπει να γνωρίζεται δεν είναι βαρύτερα από άλλα ΙΧ, αλλά είναι κατασκευασμένα με αυτόν τον τρόπο για την κάλυψη εμπορευμάτων όγκου.
Η συντήρηση των παράπλευρων οδών να γίνεται από το Δημόσιο (π.χ. Ειδική Υπηρεσία συντήρησης Αυτοκινητόδρομων) και όχι από τον Παραχωρησιούχο.
Γιατί κάποιος νομός πρέπει να έχει 5 ή 6 διόδια και ιδιαίτερα οι κάτοικοι της Φθιώτιδας για να κινηθούν μέσα στον ίδιο τους το νομό πρέπει να πληρώσουν διόδια ελλείψει παράπλευρου οδικού δικτύου, πόσο μάλλον να πληρώνουν κάτοικοι του ίδιου Δήμου, για εσωτερική διακίνηση από την κατοικία τους προς την πρωτεύουσα του Δήμου τους; (Δήμος Λοκρών – Δήμος Στυλίδας)
Κατόπιν αυτών κύριε Υπουργέ, καλούμε την πολιτεία να αποφασίσει και να παρέμβει άμεσα.
Έχουμε την άποψη ότι σύγχρονοι και ασφαλείς αυτοκινητόδρομοι χρειάζονται, όπως επίσης και την γνώμη ότι το κόστος συντήρησης ενός τέτοιου δρόμου πρέπει και οφείλουν να πληρώνουν και να συντηρούν κατά κύριο λόγο οι χρήστες αυτού. Αυτό όμως για να εφαρμοστεί θα πρέπει πρώτα απ’ όλα η πολιτεία να:
Να επανεξετάσει την στάση της, απέναντι στις συμβάσεις παραχώρησης με γνώμονα την κοινή λογική και το συμφέρον των πολιτών και ιδιαίτερα την οικονομική κατάσταση που αυτοί σήμερα βιώνουν.
Συνεπώς και σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά τουλάχιστον δεδομένα, το κόστος μετακίνησης πρέπει να μειωθεί δραστικά και να εφαρμοστεί άμεσα ο υπολογισμός του με ηλεκτρονικό τρόπο, ώστε η χρέωση να είναι χιλιομετρική και όχι άδικη όπως σήμερα.
Να μη λειτουργούν μετωπικά διόδια και επί πλέον να μην κατασκευαστούν τα νέα διόδια στην ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΙΑΣ σε περιοχή προστασίας από την NATURA.
Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις χρεώσεις επαγγελματικών αυτοκινήτων και φορτηγών και πάντα με το σκεπτικό ότι το οδόστρωμα ταλαιπωρείται και επιβαρύνεται από το βάρος ενός οχήματος και όχι από το τυχόν ύψος του.
Η εκάστοτε συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων να προκηρύσσεται από το αρμόδιο Υπουργείο και να εποπτεύεται με αυστηρό τρόπο και όχι να είναι στην δικαιοδοσία των παραχωρησιούχων εταιριών.
Τέλος, θεωρούμε ότι βασική προϋπόθεση για την ύπαρξη των διοδίων πρέπει να αποτελεί πρώτα από όλα η ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου αυτοκινητοδρόμου με τις όποιες δεσμεύσεις και προϋποθέσεις θέτουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες (διαζώματα – παράπλευρα δίκτυα – εναλλακτικές διαδρομές – σωστή και ολοκληρωμένη περίφραξη κτλ) και μετά την ολοκλήρωση του να δίνεται για εκμετάλλευση σύμφωνα με την αναλογία συγχρηματοδότησής του. Δεν μπορούμε σε κάθε άλλη περίπτωση να αντιληφτούμε την προκαταβολική είσπραξη διοδίων για τη μελλοντική κατασκευή αυτοκινητοδρόμων.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου
Φθιώτιδας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΑΡΑΣ
Ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας
Τμήματος Ανατολικής Στερεάς
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
Ο Πρόεδρος του Δικηγορικού
Συλλόγου Λαμίας
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΥΓΓΟΥΡΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου